מה הדרך למדוד אחוזי שומן

הנה כל מה שאתה צריך לדעת על אחוזי השומן בגוף, מה נחשב אזור בריא ואיך מודדים אותו. במדריך זה נדבר על הדרכים השונות בהן תוכלו למדוד את שומן בגופכם. לפני שנסביר כיצד אנו מודדים אחוזי שומן בגוף ומחלקים טווחי אחוז שונים, הבה נגדיר את אחוזי השומן בגוף.

יש כמה מחשבוני אחוזי שומן אונליין אשר משתמשים בשיטות שונות לחישוב

קיימים מחשבונים כאלה מאתרים שונים כולל מחשבון השומן בגוף של הצי האמריקני ואתרים אחרים. אם אינך מוצא את הטבלה המתאימה, ניתן להשתמש במחשבון השומן המקוון של חיל הים כדי לקבל אחוז משוער של שומן בגוף.

לדוגמא, שיטת ה- Naval Cirference של ארה"ב משווה את מדידות הבטן, המותניים והירכיים עם מדידות הצוואר וגובהך. אתרים אחרים טוענים כי הם מעריכים את אחוזי השומן בגוף, למשל על ידי המרת אינדקס מסת הגוף.

מחשבון אינדקס מסת גוף

נעזר בנתונים שהזנת לו כדי לחשב את אחוזי השומן בגוף בהתבסס על צפיפות גופך. תתבקש להזין את משקלך, מדד מסת הגוף (BMI) ומשקל רקמת השומן התת עורית, ומידע זה ישמש לחישוב אחוז השומן בגופך העליון והתחתון ומשקלך הכולל. כדי לחשב את אחוז השומן בגוף, אתה יכול לחלק את משקל השומן בגוף לפי המשקל שלך ולוודא שהמידות דומות.

השיטה השנייה החסכונית והנגישה ביותר למדידת אחוזי השומן בגוף

היא שימוש במד שומן, מכשיר המשמש למדידת שומן, ולאחר מכן להפיק את אחוזי השומן בגוף מנתונים אלה. משתמשים במכשירים למדידת שומן בגוף להפחתת מדד מסת הגוף (BMI), ולכן שיטה זו היא הדרך היעילה ביותר להעריך את אחוזי השומן בגוף.

ישנן מספר שיטות למדידת אחוזי השומן בגוף, כמו שקילה הידרוסטטית, מדד מסת הגוף (BMI) ושיטת הקליפר.

 זו יכולה להיות דרך קלה למדוד את אחוזי השומן בגוף, אך הדיוק תלוי מאוד באדם המשתמש בשיטות האלה.

שקילה הידרוסטטית שימושית אם אתה מעוניין להבין טוב יותר את הרכב ומשקל הגוף, או אם אתה מפתח גוף או מאמן כושר שעוקב אחר ההתקדמות שלך. 

המפתח למדידה יעילה של אחוזי השומן בגוף

הוא מדידה ותיעוד מספר הפעמים שאתה מודד באופן קבוע. חישוב אחוזי השומן בגוף באותו מקום ולפי לוחות זמנים קבועים יכול לעזור במתן האחוז המדויק ביותר. כל אדם מחשיב את אחוז השומן היחסי בגופו מבחינת מסת הגוף, הנפח, הצפיפות, הרכב הגוף והגובה.

Related Posts