רפואת השיניים וטיפולי שורש

טיפול שורש נחוץ לרקמת עיסה (רקמת עצב, כלי דם ולימפה) בשיניים המושפעות מעששת, זיהומים או טראומה.
למידע מורחב אודות רפואת השיניים וטיפולי שורש וד"ר לובה ברסף נא לבקר באתר drluba.com

עיסת השיניים היא רקמה רכה של שן המכילה עצבים, כלי דם ורקמות חיבור. הוא משתרע מכתר השן אל תוך החדר בקצה השורש (תעלת השורש). המרכז הרך של חניכיים מורכב מעצבים, רקמת חיבור וכלי דם המסייעים לצמיחת השן.

הליכים אנדודונטיים מסירים זיהומים מהשיניים

מחטאים את הפנים, ממלאים ואוטמים את תא העיסה ושומרים על מבנה שן וכתר בריאים. ברוב המקרים, רופא שיניים כללי או אנדודונטולוג יבצע עבורך הליך טיפולי שורש בהרדמה מקומית. במהלך הטיפול רופא השיניים מסיר את העיסה החולה, מנקה את תעלת השיניים, ממלא אותה ואוטם את השן.

במידת הצורך

אנו מכניסים תרופות לשיניים כדי להרוג את הזיהום, ואתה יכול לחזור לפגישה אחרת להשלמת הטיפול. אם אתה צריך ללכת הביתה ולהבריא, אתה יכול לחזור לרופא השיניים שלך להוסיף את הכתר. פגישה שנייה נדרשת אם רופא השיניים (אנדודונטיה) ממליץ על מילוי קבוע או כתר לשן.

טיפול שורש המכונה גם טיפול אנדודונטי

הוא הליך נפוץ ברפואת שיניים מודרנית להסרת זיהום או רקמה מודלקת מהשיניים. זהו פיתרון טוב עם יתרונות פוטנציאליים רבים לחולים עם דלקת משמעותית, זיהום או עיסת שיניים. טיפולי שורש הם ההליך הנפוץ והשכיח ביותר לשמירת שיניים נגועות. יותר מ -1.5 מיליון הליכים כאלה מבוצעים בארצות הברית מדי שנה. כמו רוב טיפולי השיניים, טיפולי שורש התפתחו במשך עשרות שנים ושיעור ההצלחה שלהם הוא 95%.

אם העיסה

היא טראומטית במגע עם חיידקים דרך הפה, עששת עמוקה או שברים בשן נכנסים לעיסה לאחר מכה אלימה בפנים והשן מתחילה למות, יתכן ויהיה צורך בטיפול שורש כדי למנוע או לחסל זיהום ולמנוע אובדן שיניים. ללא טיפול, דלקת משמעותית או זיהום בעיסה עלולים להוביל לכאבים משמעותיים, לגרום למורסות בשיניים ולפגוע בכוח ובתפקוד השיניים.

טיפול שורש או טיפול שורש הוא הליך בו מסירים את הרקמה הפנימית משורשי השן, מה שמכונה עיסת. הליך טיפולי שורש כולל חיטוי שיניים והסרת לכלוך, רקמת עצב, רקמת לימפה, רקמת דם, חיידקים וזיהומים מחדר העיסה העטרה והתעלה הנלווית לכך.

טיפול שורש או טיפול שורש יש מוניטין של כואב, אך חומרי הרדמה מודרניים מאפשרים טיפול שורש ללא כאבים. למעשה, תעלת שורש יכולה להקל על חלק מהכאב שאתה מרגיש בגלל מורסות או ריקבון שיניים.

הטענה ששיניים שמאליות שטופלו בתעלת שורש בפה עלולות לגרום למגוון בעיות בריאות

כולל סרטן, מבוססת על ההנחה שטיפול בשורש לעולם לא נפטר מהרקמה הנגועה במבנה השן ו מונע ממנו לעורר תגובה בגוף העלולה לגרום לבעיות בריאות. שיניים מטיפולי שורש עלולות להתפרק, וללא מקורות טיפול ביתיים ופלואור נאותים, מבני שיניים יכולים להתפרק ללא ידיעת המטופל, וניתן להסיר עצבים ולהשאיר את השן ללא תחושת כאב.

אם העיסה שלך נפגעת או נגועה כתוצאה מעששת, מחלות חניכיים או פגיעות בשיניים זה יכול להיות מודלק וכואב. הכאב שאתה מרגיש מזיהום בשן אינו נגרם מהטיפול עצמו.

כאשר השיניים נרקבות ונפגעות

האזור הפנימי ביותר, הנקרא עיסה, הופך לדלקת. מחלה זו, הנקראת דלקת עיסה, מתרחשת כאשר שכבת המגן של האמייל (דנטין) נפגעת והשורשים נחשפים. העיסה הפגועה מתחילה להתפורר ולהתפורר, מה שגורם לחיידקים לפלוש ולהתרבות בתוך השן, מה שגורם לזיהומים בעיסה (מורסות) ומוגלה למלא את הכיסים בקצות שורשי השן.

אם העיסה הפגועה הופכת מודלקת או נגועה הדרך היחידה להציל את השן

היא דרך תעלת שורש. תעלת שורש, הנקראת גם טיפול אנדודונטי, היא הליך שיניים שמסיר את העיסה הנגועה או המודלקת מהשן ומציל את השן על ידי הקלה בכאב ומניעת הדבקה מחודשת. במהלך תעלת השורש מנקים ומחטאים את פנים השיניים ואז ממלאים במשחה או בחומר סינתטי אחר (גוטה או פרחה) ואוטמים במילוי כתר.

טיפול שורש, הנקרא גם אנדודונטיה, הוא הליך שיניים המשמש לטיפול בזיהומים במרכז השן. מטפלים ונשמרים כך מדי שנה מיליוני שיניים, מה שמקל על הכאבים והופך את השן לבריאה יותר. טיפול שורש אינו כואב ויכול להציל את השיניים מההסרה.

כאשר השן מבחוץ שלמה, צוות השיניים שלנו קודח חור באמצע השן כדי לאפשר עקירה בטוחה של רקמות נגועות וקצוות עצבים. כדי להימנע מלעיסה של השן הפגועה, היא מלאה בכתר.

הסרת חניכיים פגועות או נגועות היא הדרך הטובה ביותר לשמר את מבנה השן. זה יכול לקחת כמה שבועות להתרגל לאיך שהשן מרגישה לאחר ההליך.

הרקמה הרכה של השכבה הפנימית

מה שמכונה עיסת שיניים, מורכבת מרקמת עצבים, רקמת לימפה וכלי דם ונחשבת למרכיב חיוני בשן. רופא השיניים, מנתח הפה או האנדודונטולוג שלך מסיר את העיסה על ידי יצירת החלק הפנימי של השיניים ואריזת השן בחומר אינרטי. תעלה צרה בין תא העיסה לחלק הפנימי של השן חלולה עם קובץ שורש נקי או קובץ ניקל או טיטניום גמיש.

 

Related Posts