החלפת ברך בגישה קינמטית – מידע נחוץ

החלפת ברך בגישה קינמטית היא דרך כירורגית ייחודית להחלפת מפרק הברך. הליך כירורגי זה נערך תחת הרדמה מלאה והוא דורש תקופת שיקום והחלמה. הניתוח עצמו לא מאוד מסובך והוא לא נחשב לניתוח מסכן חיים (בשונה למשל מניתוח מוח או ניתוח לב). יש צורך בניתוח החלפת ברך במקרים בהם מפרק הברך או סחוס הברך פגועים. מפרק הברך וסחוס הברך יכולים להיפגע בגלל סיבות שונות ומגוונות מאוד החל מספורט ועד גיל או מחלות שונות כמו למשל מחלות בהן יש מחסור בסידן אשר פוגע בחוזק העצם. התמודדות עם מחסור בסידן בעצם היא התמודדות לא פשוטה והיא דורשת מאתנו להיות אחראיים למצב שלנו.

פרופ' רונן דבי – אורתופד מומחה לברכיים

פרופ' רונן דבי הוא אורתופד מומחה לברכיים. כאשר אנחנו צריכים לעבור הליך רפואי כלשהוא כדאי לנו לפנות לרופא מומחה בתחום הרפואי הספציפי הזה. כאשר אנחנו שוכרים את השירות של רופא מומחה אנחנו יכולים ליהנות משירות רפואי טוב יותר. חשוב מאוד ומומלץ לשמוע חוות דעת על הרופא וגם לפגוש אותו באופן אישי. פגישה אישית עם הרופא יכולה לסייע לנו לסמוך עליו יותר ולהרגיש בטוחים יותר לקבל ממנו טיפול. כאשר נוכל לסמוך על הרופא יהיה לנו קל יותר להשלים עם הטיפול ועם מה שנדרש מאתנו על מנת למלא אותו באופן יסודי. 

איזה בעיות יכולות להיות לספורטאים בברכיים?

אוכלוסייה מרכזית מאוד שצריכה לעיתים לעבור ניתוח החלפת מפרק בברכיים היא אוכלוסיית הספורטאים. הספורטאים יכולים להיפגע בזמן אימוני ספורט (מקצועיים או חובבניים) ולסבול מבעיות ברכיים. אם אנחנו רוצים להתמודד עם בעיות הברכיים שיש לנו אנחנו חייבים ללכת לאורתופד מומחה שיבדוק אותנו. האורתופד יבצע אבחון מדויק וידע לומר לנו בדיוק מה הבעיה שלנו ואיך אנחנו יכולים להתגבר עליה. ספורטאים רבים יכולים לחזור לאימונים כרגיל לאחר קבלת הטיפול ותקופת השיקום שלהם. תקופת השיקום יכולה להיות לעיתים ארוכה מאוד ולקחת מספר חודשים או שבועות.

בסופו של דבר, חשוב מאוד שנהיה מודעים לבריאות האישית שלנו ונהיה מסוגלים לקחת עליה אחריות. אם אנחנו מרגישים שכואבות לנו הברכיים אנחנו חייבים ללכת לרופא. רופא מומחה יוכל לסייע לנו לרדת לעומק הסיבה של הכאבים שלנו ולבדוק למה הן כואבות לנו. ככל שיהיה לנו קל יותר להבין מה מקור הכאבים שלנו (מחלה או פציעה לרוב), כך יהיה קל יותר להביא למזור ומרפא שלהם. 

צילום:freepik

Related Posts