פוריות הגבר: איך ניתן לשפר את איכות הזרע?

כאשר זוג מתקשה להיכנס להיריון, ברוב המקרים העיניים נשואות לכיוונה של האישה. אך בפועל יכול להיות כי דווקא הגבר הוא מקור הבעיה, לכן מוטב לבחון את כל האפשרויות. פוריות הגבר יכולה להיות בעייתית כאשר איכות הזרע לוקה בחסר. אם איכות הזרע תהיה בעייתית, יהיה מאוד קשה להיכנס להיריון ולהקים משפחה. ד"ר שי שפי מומחה לאורולוגיה ופוריות הגבר יסביר לכם כיצד אפשר לשפר את איכות הזרע.

שמירה על אורח חיים בריא

כמו דברים שונים גם כאשר רוצים לשפר את פוריות הגבר ישנו צורך לשמור על אורח חיים בריא. אוכל חיים בריא כולל בתוכו שמירה על משקל תקין ביחד עם תזונה נכונה. ככל שתשמרו על אורח חיים בריא לאורך זמן, כך תוכלו להנות מאיכות זרע גבוהה. גברים שלא אוכלים בצורה נכונה או כאלה שסובלים מעודף שומן ימצאו את עצמם עם זרע באיכות ירודה. במקרה כזה הסיכויים להיכנס להיריון קטנים, והבעיות עשויות לצוץ תוך זמן קצר. יתרה מכך, אורח חיים בריא יכול להרחיק גם בעיות בריאותיות אחרות. כך שגם אחרי שתסגרו את הבסטה, תמיד טוב לשמור על משקל תקין ועל תזונה נכונה.

הימנעות מעישון ושתיית אלכוהול

זה אולי לא יפתיע מאתכם, אך גם עישון בתדירות גבוהה ושתיית אלכוהול עשויים להיות בעייתיים. האלכוהול פוגע באיכות של הזרע, והסיגריות מביאות גם הן לפגיעה משמעותית. אם אתם כבר שותים או מעשנים בתדירות גבוהה, זוהי ההזדמנות שלכם להוריד את התדירות. כמובן שאם השתייה והעישון מתבצעים בתדירות סבירה, עדיין תוכלו לבצע אותם. אך בכל זאת תנסו להוריד את המינון עד כמה שאפשר על מנת להטיב עם עצמכם. לא רק פוריות הגבר נפגעת מעישון או משתיית אלכוהול. תעשו לעצמכם טובה, ותנסו להימנע מפעולות שונות שעשויות לפגוע בכם.

פעילות ספורט באופן קבוע

יש כאלה שישייכו את הנושא של פעילות ספורט קבועה לאורח חיים בריא. אך עדיין צריך לתת לה מקום של כבוד כאשר מדברים על פוריות הגבר. הסיבה לכך היא שפעילות גופנית קבועה משפרת את זרימת הדם בגוף. זרימת הדם התקינה בגוף תביא לכך שאיכות הזרע תשתפר בצורה מאוד משמעותית. בשונה מאנשים שלא מבצעים פעילות ספורט ועלולים לגרום לאיכות הזרע לרדת. אף פעם לא מאוחר מידיי להתחיל לבצע אימונים. כל אחד יכול למצוא את הפעילות הגופנית שנראית לו הכי מתאימה בהתאם למצב הקיים.

צילום:pixabay

Related Posts