מתי מומלץ לעשות ניתוח קטרקט?

קטרקט היא אחת מבעיות הכי שכיחות בגיל מבוגר, כאשר הבעיה מתאפיינת בירידה באיכות הראייה. לא מעט אנשים מבוגרים סובלים מבעיות שונות הקשורות לאיכות הראייה שלהם. ברוב המקרים הבעיות נגרמות מכך שעדשת העין הופכת להיות עכורה, כתוצאה מכך איכות הראייה נפגעת. אז מתי מומלץ לעשות ניתוח קטרקט? זוהי בוודאי שאלה שתעסיק אתכם לא פעם ולא פעמיים. עבור רוב האנשים האפשרות של ניתוח היא האפשרות האחרונה בסל האפשרויות. 

מי נמצא בקבוצת סיכון לסבול מקטרקט?

כמעט כל בן אדם מבוגר עשוי למצוא את עצמו במצב שבו הוא סובל מירידה באיכות הראייה. ד"ר ירון פינקלמן, רופא עיניים מומחה, מספר כי כמות המטופלים בגיל מבוגר היא גדולה. לכן באופן עקרוני ניתן להגיד כי כל בן אדם שעבר את גיל 60 נמצא בקבוצת סיכון. כמובן שקטרקט יכול במקרים נדירים יותר להופיע בגיל צעיר יותר בגלל מגוון רחב של סיבות.

האם יש דרך אחרת לטפל בבעיה?

כאשר שואלים – מתי מומלץ לעשות ניתוח קטרקט? צריך לבדוק האם יש דרך אחרת לטפל בבעיה. ד"ר ירון פינקלמן מספר כי מדובר לרוב על הטיפול הכי יעיל שיש. כמובן שקיימים עוד טיפולים אחרים, אך אחוזי ההצלחה של הטיפולים הללו נמוכים בהתאם. יכול מאוד להיות כי עם התקדמות הטכנולוגיה יתפתחו להן עוד כל מיני שיטות טיפול אחרות. אך נכון לשלב הזה זוהי כמעט האפשרות היחידה שעומדת לרשותכם. כך שאם אתם סובלים מקטרקט שווה לכם לבחון את העניין הזה.

ניתוח זהו המוצא האחרון?

בהקשרים אחרים ניתוח אמור להיות האפשרות האחרונה מבין האפשרויות השונות. אך בהקשר של קטרקט, ניתוח זוהי דווקא האפשרות הכי טובה שעומדת לרשותכם. כל עוד הניתוח יתבצע על ידי רופא מנוסה הוא יביא איתו להצלחה מסחררת. תוכלו למצוא את עצמכם במצב שבו אתם תחזרו לראות כמו שצריך. הראייה שלכם תהפוך להיות הרבה יותר טובה מאשר היא הייתה בעבר. 

מי קובע מתי צריך לעשות ניתוח?

רופא עיניים הוא האיש שאחראי להחליט איזה ניתוח הכי מתאים לכם. רופא עיניים מנוסה משתמש בציוד מתקדם על מנת לבחון את המצב מקרוב. אחרי שתקבלו את החותמת של הרופא, תוכלו לבחור את הטיפול הנכון לכם. הרופא הוא האיש שנותן את ההמלצה, אתם אלה שבסופו של יום מחליטים מה נכון לכם. כמובן שתמיד טוב יהיה לעשות את הפעולה שאותה הרופא ממליץ לכם לעשות על פי הניסיון שלו.

צילום:freepik

Related Posts