מהו מרפק טניס ואיך מתמודדים עם מצב שכזה?

מרגישים כאב חד באזור המרפק? מאוד יכול להיות כי מדובר על בעיה דחופה המחייבת אתכם לקבל מענה עבורה. לא מעט בעיות אורתופדיות מגיעות מאזור המרפק. אחת מהבעיות השכיחות ביותר באזור הזה נקראת מרפק טניס. מרפק טניס זוהי בעיה אורטופדית המביאה איתה לכאבים באזור החיצוני של המרפק. כמובן שישנו צורך לטפל במצב על מנת שתוכלו למצוא את עצמכם חוזרים לשגרת החיים הרגילה.

מה גורם למצב של מרפק טניס?

ד"ר אריה שטבון  מספר כי ברוב המקרים המצב הזה מגיע לאחר מאמץ יתר. כלומר ברגע שתאמצו בצורה גבוהה את הגידים באזור המרפק עלולים להגיע הכאבים. כמובן שאצל כל אחד הסבירות היא שונה, וגם הכאבים הם אינדיבידואליים. כך שאל תנסו לבחון את המצב שלכם בהשוואה למצבים של אחרים שסובלים מכאבים דומים. כל אחד צריך להסתכל על מה שקורה אצלו ולבחון את דרכי הטיפול.

מהי השכיחות של התופעה?

אפשר להגיד כי מצב של מרפק טניס הוא מצב שכיח מאוד בקרב האוכלוסייה. בכל זאת לא מעט מאיתנו משתמשים במרפק על מנת לבצע פעולות שוטפות ביומיום. מחקרים מראים כי מצב של מרפק טניס מתרחש אצל 5 מכל 100 אנשים מבוגרים. דווקא מבוגרים הם אלה שיסבלו מהבעיה הזאת בשכיחות גבוהה יותר. מנגד אצל ילדים הבעיה הזאת היא הרבה פחות שכיחה בהשוואה לבעיות אחרות.

מנוחה קריטית מאוד להחלמה

החדשות הטובות עבורכם הן שאינכם צריכים לבצע פעולות מיוחדות על מנת להחלים. ברוב המקרים המצב אמור להשתפר מעצמו כך מספר ד"ר אריה שטבון. מנוחה היא זאת שמאפשרת לאזור המרפק לנוח, וכתוצאה מכך הכאבים פשוט מתחילים לרדת. לכן ההמלצה שלנו אליכם היא לקחת חופש במידת האפשר על מנת למנוע את החמרת המצב. אם לא תיקחו כמה ימי מנוחה מאוד יכול להיות כי תחמירו את המצב מבלי שתהיו מודעים לכך.

מה קורה במקרים חמורים?

כמו שאמרנו ברוב המכריע של המקרים מרפק טניס אמור לחלוף מעצמו. מנוחה מרובה ביחד עם נטילת משככי כאבים הם הפתרונות הכי טובים שיש. אך מה קורה כאשר המצב לא משתפר? יכול מאוד להיות כי יהיה עליכם להתחיל טיפולי פיזיותרפיה על מנת לשפר את ההרגשה. ד"ר אריה שטבון מספר כי רק במקרים מאוד חריגים ישנו צורך לבצע ניתוח באזור הזה. כל עוד ניתן לפתור את המצב על ידי מנוחה או על ידי פיזיותרפיה זה בהחלט הבחירה הנכונה.

צילום:freepik

Related Posts